• ”Roadshows är det bästa sättet att träffa kunderna ”

    – enligt våra kunder.

En roadshow innebär inte bara att du aktiverar försäljningen – du träffar fler av dem du verkligen vill träffa och får till effektiva möten som stärker dina kundrelationer på ett unikt sätt.
 

Fördelarna med en roadshow är många

  • Ni väljer ut era mest intressanta målgrupper och koncentrerar resurserna på dem ni verkligen vill träffa.
  • Ni träffar betydligt fler av dem ni verkligen vill träffa, även de som aldrig får möjlighet att komma ut till mässor eller åka iväg på utbildning.
  • Ni stärker relationen med kunderna på ett sätt som inte går att jämföra med andra aktiviteter. Snittiden per besökare på en mässa är ca 4-5 minuter, men i ert mobila showroom snittar besöken på 45-60 minuter. På en roadshow slipper ni dessutom konkurrens, störningar och tidspress!
  • Ni kan kombinera flera mål och enkelt växla mellan målgrupper och budskap under turnéns gång. Dessutom kan ni kombinera produktdemo med seminarier/utbildningspass och kvalitativa kundsamtal.
  • Ni aktiverar er försäljning, era ÅF/agenter och stärker företagets säljorganisation.
  • Ni stärker er interna säljstyrka genom att jobba ihop era team och ger era säljare möjlighet att få lära sig om produkter som kanske inte vanligtvis ingår i deras portföljer.
  • Uppbyggnaden av ert showroom och produktinstallationer görs en gång. Under er roadshow kan ni med andra ord fokusera helt på era kunder. Dessutom säkerställer ni att er utställning kommer att se likadan ut oavsett marknad.

 
Kontakta Lena Geeber eller Amelie Hedbäck på mail eller telefon för ytterligare information eller ett kostnadsfritt förslag.
 
”Totalt har över 1000 kunder besökt trailern, och den allmänna uppfattningen bland dem var att detta måste vara något av det bästa vi har gjort”.
Kristina von Harbou, Olympus Sverige AB
 
”En sån här omfattande kundträffsaktivitet går inte att lösa på ett bättre sätt! Vi körde ända fram till våra kunder. Vi kunde ta med och demonstrera olika produkter som det skulle vara omöjligt att göra på annat sätt. Vi kunde ostört ägna oss åt våra kunder och vi nådde alla i beslutsprocessen. Målet var att träffa 4 000 kunder på 10 veckor, men vi träffade 5 400!”
Rolf G Persson, Rexroth Mecman Svenska AB

Kontakta oss

Lena Geeber

Försäljning / Projektledning

Amelie Hedbäck

Projektkoordinator