• Huawei

    Europaturné Expomobil 40, Expomobil 60 samt Expomobil 70

Huawei

Huawei Technologies expanderar kraftigt i Europa, och har som ett led i sin satsning valt att åka ut och besöka sina kunder runt om i Europa med ett flertal expotrailers. På så sätt får de möjlighet att träffa både beslutsfattarna på de stora telekombolagen, men även användarna av produkterna och andra viktiga påverkargrupper, och på plats visa dem den senaste tekniken inom telekommunikation. Där får de möjlighet att både visa de tjänster de erbjuder, men också live demo av nästa generations mobila nätverk, och vilka möjligheter som detta innebär för användarna.

Sedan 2010 har Huawei Technologies köpt en Expomobil 70 och genomfört ytterligare sju framgångsrika roadshows med oss, till över 30 länder i Europa. Den Expomobil 70 Huawei nu själva äger hjälper vi till att serva och underhålla, och vi hjälper även Huawei att ta fram en helt ny design och inredning vid behov.

Expomobil har varit ansvarig för design, inredning, avancerade AV-installationer, utvändig profilering, lager och hantering, och även ansvarat under hela turnén för transport och turnélogistik.

Se filmklipp från en av Huaweis roadshows här: film

”This is the 6th roadshow Huawei is doing with Expomobil. We have included the demonstration trucks in our marketing tool because it is very important for us to bring our products and solutions close to the customers.This is a perfect tool that is accompanying other activities that we do for marketing. Expomobil is a very reliable partner that we have chosen because they have much experience in the field of roadshows and they are really great to work with.”

RADOVAN STEISKAL, MARKETING AND COMMUNICATIONS, WEST EUROPE ENTERPRISE BUSINESS UNIT, HUAWEI

  • Coca-Cola – 2013, 14, 15 och 16

    Sverigeturné samt Englandsturné Expomobil 60B samt Expomobil 70

Coca-Cola 

 

Under fyra år i rad har Coca-Cola Enterprises besökt sina viktigaste företagskunder inom dagligvaruhandeln i Sverige samt England för att presentera kommande nyheter. Syftet var också att fördjupa relationen med kunderna och få möjlighet att träffa fler målpersoner från varje företag, vilket blev möjligt nu när de kom ut och besökte dem. Dessutom stannade kunderna mycket längre än de brukar.

Expomobilerna inreddes och utrustades för seminariesittning och mellan passen dukades en buffé upp för frukost, lunch eller fika.

”UMG fick i uppdrag av Coca-Cola att tillsammans med Expomobil genomföra Customer Roadshow, årets kundkonferens. Från en eventbyrås perspektiv kunde inte samarbetet ha varit bättre. Vi fick tidigt ett mycket gott förtroende för Expomobil som visade sig vara resultatorienterade, lösningsfokuserade, ansvarsfulla och måna om att allt skulle bli så bra som möjligt. Dessutom var alla kunder väldigt nöjda. En breddbar konferenstrailer blev lite av en snackis. Dessutom var deltagarantalet betydligt högre än föregående år.”

LOTTA ANDERSSON, UMG

  • Olympus

    Sverigeturné Expomobil 60

Olympus

 

Under en 5-veckorsperiod besökte Olympus 18 sjukhus runt om i Sverige i en Expomobil 60, som inreddes både för demonstration av endoskopiprodukter och seminarium. Syftet med turnén var att få möjlighet att komma ut till sina kunder på sjukhusen och erbjuda dem utbildning och workshops på produkter som de använder i sin vardag. Många av kunderna har inte möjlighet att åka på mässor eller utbildning – nu kom Olympus till dem istället. Det innebar att fler fick denna möjlighet, vilket var otroligt uppskattat!

Målet var att 500 personer skulle komma och besöka trailern – det kom över 1000 personer!

”Totalt har 1050 kunder besökt trailern, och den allmänna uppfattningen bland dem var att detta måste vara något av det bästa vi har gjort. Även internt rådde denna uppfattning. Våra säljare har hela tiden känt att de fått mycket bra respons från de kunder som varit inne i trailern, de har tagit sig tid att prata med oss och varit genuint intresserade. Internt så har även banden mellan teamen stärkts och även där har säljarna uppskattat att få så mycket tid med sina kollegor inom andra produktområden, tid som annars aldrig finns”

KRISTINA VON HARBOU, OLYMPUS

 

  • Electrolux Hemprodukter

    Sverigeturné Expomobil 60

ELECTROLUX

Electrolux Hemprodukter och Electrolux Storkök har genom åren genomfört ett flertal roadshows med Expomobil. Med trailern som plattform har de kunnat besöka ett antal olika målgrupper. Electrolux Hemprodukter har främst besökt återförsäljare medan Electrolux storkök inriktat sig på restaurang och storkök.

Under hösten 2004 genomfördes en roadshow för Floor Care med mycket gott resultat! Målet var att visa nya produkter, engagera och utbilda återförsäljarna. Närmare 700 väl definierade besökare kom till Electrolux mobila showroom.

Våren 2005 var det dags igen, den här gången en roadshow med Electrolux Husqvarna som visade tvätt, disk och kök. Syftet var att stödja återförsäljarna med fakta och argument för sortimentet samt att återförsäljarna skulle få se kommande produktnyheter. Turnén besökte 27 städer och hade 850 besökare (Mål: 600).

”Genom vårt samarbete med Expomobil får vi tillgång till ett professionellt team med stor erfarenhet och vana, vilket gjort vår roadshow till ett enormt lyckat projekt. I år, liksom förra året, överträffade vi uppsatt mål gällande antal besökare med 17% – detta trots att vi satt ett högt mål för årets roadshow. Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Expomobil då allt fungerat helt enligt plan”.

MARTINA BORGMAN, BRAND MANAGER, ELECTROLUX HEMPRODUKTER AB

  • Ahlsell

    Sverigeturné med 4st Expomobil 10

Ahlsell

Industritouren är en roadshow där Ahlsell drar land och rike runt med fyra specialinredda bussar från Expomobil för att kunna besöka sina industri-kunder. Det är inte första gången Ahlsell ger sig ut på Sverigeturné, men första gången upplägget bygger på att varje distrikt ansvarar för att planera upp och boka sina kundmöten och engagera specialsäljare och medverkande leverantörer. Det är också första gången man ger sig ut med fyra mindre bussar, så kallade Expomobil 12, som representerar bredden inom nischområdena Industri El, Rör & Armatur, Personligt skydd och Verktyg & Maskiner. Bussarna körs med vanligt B-körkort och är både smidiga att ta sig runt med och att ställa upp hos de lite mindre kunderna.

Alla produkter sitter fastmonterade i bussarnas tio kvadratmeter stora skåp under hela turnén och trots att det är så många som 35 deltagande leverantörer, håller konceptet ihop på ett både lättöverskådligt och genomtänkt sätt.

”Satsningen är unik och ger oss möjlighet att prata affärer på ett väldigt konkret sätt. Nu får vi möjlighet att ta oss ut till våra kunder för att personligt visa upp Ahlsell och vår unika bredd”

JOACIM NORDH, DIVISIONSCHEF INDUSTRI AHLSELL

  • Kinnarps

    Nordenturné Expomobil 70

Kinnarps

Under vintern 2016 genomförde Kinnarps en roadshow där de i en Expomobil 70 byggde upp ett mobilt showroom , för att under 2 månader besöka sina återförsäljare och utvalda slutkunder runt om i Norden.

Syftet med turnén är att visa upp sin nya kollektion och samtidigt utbilda de lokala återförsäljarna på varje ort och genomföra seminarier. Tidigare hade detta bara varit möjligt att göra för alla ÅF vid ett och samma tillfälle, när möblerna ställdes ut på Möbelmässan. Nu fick fler möjlighet att besöka deras mobila showroom, det var väldigt uppskattat och succén var ett faktum.

  • Milda

    Sverigeturné Expomobil 10

Milda

Under en 3-veckorsperiod sommaren 2015 åkte Milda Kockens val torgturné runt om i Sverige med en Expomobil 10 och besökte ett 15 tal platser. I vagnen tillagade en av Mildas kockar mat som fick provsmakas av förbipasserande.

  • Sharp

    Sverigeturné Expomobil 70 samt Expomobil 60B

Sharp

Under våren 2010 genomförde Sharp en roadshow till ett 17-tal platser i Sverige med Expomobil 60 B. Syftet var att visa företagskunder de nya möjligheterna med scanning för en effektivare dokumenthantering men även Sharps övriga dokumentslösningar.

Expomobil 60 B inreddes med både en seminariedel för 30 personer och en utställningsdel, där Sharps multifunktionssystem visades. Denna aktivitet var mycket uppskattad av kunderna, som hade svårt att slita sig.

Våren 2014 var det dags för Sharp att rulla ut igen. Denna gång med en Expomobil 70. Sharp åkte ut för att visa upp sin största nyhet någonsin – ett tio meter långt högvolymssystem som trycker och efterbehandlar en tidning eller broschyr så att den är klar på bara ett par minuter. Målgruppen var den grafiska branschen där de bjöd in tryckerier och inhouse tryckerier som erbjöds målgruppsanpassade seminarier och möjligheten att se systemen arbeta live.

”Det var som när man är på en fest, där alla samlas i köket och inte vill gå hem”

JONNE ZACHRISSON, PRODUKTCHEF PÅ SHARP

  • GE Healthcare

    Europaturné Expomobil 70

GE Healthcare

 

När GE Healthcare ville öka medvetenheten hos kunderna om GE’s existens och samtidigt demonstrera sina instrument och produkter, valde de att genomföra en 6 månader lång roadshow i Europa med en Expomobil 70. Halva trailern inreddes med en del för seminarie med sittplatser för upp till 25 personer. Den andra delen av trailern inreddes som ett labb där GE visade sina olika produkter och instrument.

Detta event var den största säljaktivitet som GE Healthcare någonsin gjort, och de var mycket nöjda med resultatet. De har uppfyllt och t o m överträffat målen avseende att skapa nya kontakter och få fler leads.

GE hade ca 1000 besökare per vecka. De har träffat 95 % av sina viktigaste kunder under turnén, vilket är fantastiskt. 50 % av de GE träffade är helt nya kontaktpersoner. De har för första gången kommit med på en lista bland de leverantörer som kunderna föredrar. Detta event har i en undersökning gett en kundnöjdhet på 50 %, vilket normalt brukar ligga på 20-30 %.

”Det är en större succé än jag någonsin kunde föreställa mig”

JONATHAN ROYCE, GE HEALTHCARE SWEDEN

  • SCANIA – Svenska Skidförbundet

    Köp av Expomobil 70

SCANIA – Svenska Skidförbundet

Inför premiären av Tour de Ski 2013 presenterade Scania och Skidlandslaget sin nya vallatrailer – en Expomobil 70 med plats för 12 vallare, nära 1000 par skidor och med en avancerad ventilations-anläggning, som förser trailern med 800 l luft i sekunden. Detta för att minimera riskerna med de farliga ångorna som vallaren utsätts för.

Den nya vallatrailern fick stor uppmärksamhet i massmedia, både i Sverige och utomlands. Se reportage inifrån trailern: klicka här

”Det här ger mig bättre förutsättningar i skidåkningen men framför allt bättre arbetsmiljö för våra vallare.”

CHARLOTTE KALLA, SKI TEAM SWEDEN 

 

 

 

Kontakta oss

Lena Geeber

Försäljning/ Projektledning

Amelie Hedbäck

Projektkoordinator